Tuesday, March 30, 2010

~DiArI SeOrNg IbU~

Salam… baru2 ni aku ada join satu forum ni kt tenet.. dlm forum ni ada mcm2 chat, article n mcm2 lg r..mlm ni aku sign in forum ni n aku tgok kt ruangan article yg di post kt ctu…aku tertarik sgt tajuk artikal ni “ diari seorang ibu” mgkin aku ttarik coz aku windu sgt my mom n dad kt kg 2….ble aku strt selam diari ni aku jpe mcm yg menarik pmbacaan aku…
Ntah aku x th nk mula mcm mne tuk story sal ctr ni but I’ll try 2 all of u understand…bermula dengan sorg ibu yg dlm lingkungan 30an yg menganungkan anak ke2… ibu ni face gn mcm dugaan smasa lahirkan baby ni…
Nak dipndekan cerita lahirlah baby boy yg ditggu oleh mom ni…diaorg suami istri sangat epy mse 2 coz dpt baby boy coz dia org dah ada baby gurlz so sepasang r anak diaorg…mom ni lahirkan baby yg pramatang klu bahasa mudah xckp bulan r…so baby ni tpaksa ditukar kan kt wad lain…selang bebrapa hari mom ni dpt t yg baby dia ni ada sakit jantung berlubang n tpaksa bwk kt IJN..mom ni mng seorg yg tabah dia redha dgn ketentuan yg dia terima…
Dihari baby n ink dihantar kew IJN hosp call dia kt ada msalah tacnical so baby ni tpaksa tggu tukmsk kew IJN..for da first time mom ni nagis coz sesal gn pew yg menimpa baby dia..tp dia ttp jd seorg yg bfikiran positf 4 da baby n suami dia…selang beberapa hari baby dia msk kt IJN…
bermulaNye keperita yg ditanggung di IJN…mom ni tabah kan ati dia dia cube xnagis dpn semua org tutamaNya suami dia…mum ni tpaksa tinggalkn husna anak pertama diaorg tuk jge baby boy yg nama qaid…satu lagi berita yg doc bg th kt mom ni yg bole hancurkan sekali lg ati seorg ibu is doc kesan ada kuman dlm perut qaid….
Mom ni hamper xbole terime semua nit p dia tpaksa jg tadah tuk suami n qaid....doc bg th lg klu qaid selamat pn msti dia ni cacat n bkn mcm bdk2 yg normal coz qaid x cukup oksigen n xbole lawan kuman 2…mom nib g th kt suami dia walau pew pn trjadi dia msti terima dgn redha..aku pn xth dari mne kekuatan mom ni mgkin aku duk kt tmpat dia aku xkn sekuat dia….
Mom nix bole bg susu qaid nig n normal coz qaid x kuat tuk isap susu gn cara 2 dia tpaksa gne kn tiup…mom ni terpaksa kuat tuk terima seme ni n setiap 3 jam dia akan perah susu tuk qaid….sampai satu hari qaid xmampu tuk terus bernafas doc dh buat CPR 6 kali…mom ni terpaksa terima yg allah lebih syg kn qaid…
Mom ni dah hilang arah dia nagis n terus nagis dia peluk suamiNye yg gagal kawal perasan,sekali lg mom ni tpaksa kuat tuk tenangkan suami dia….dlm prosos uruskan jenazah qaid mom ni peluk kwn2 yg ada kt wad 2 spaya pew yg trjadi ni mjd iktibar dlm menjaga anak…
Hari2 yg dilalui sangat perit mom ni terpaksa berpantag tnpa qaid disisi n terpaksa lihat brg2 qaid yg dbeli yg blum dipakai…
Aku rase dah panjang sangat aku cerita kt u all…skarang dah terbukti kasih saying seorg ibu wlpun hanya beberapa hari…cerita ni buatkn perasan aku turun naik jew…harap jd iktibar tuk semu yg membaca…
Aku harap kita pandai hargai mereka sekeliling kite terutama mom n dad…byeee

No comments: