Friday, March 12, 2010

friendship

pada suatu hari di sekolah,
seorang murid bertanya pada guru,.
ketika itu,guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.
pelajar,"cikgu,macammana kte nak pilihseorang yang terbaik sebagaiorang yang paling kte sayang?mcm mana jga kasih sayang itu nak berkekalan??"
cikgu,"ok,kamu ikut apa yang saya suruh,..
kamu pergi ke padang,.kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu,.pilih yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang walau sekali,.dan petik rumput yang paling cantik,bawa ke kelas"
apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai rumput pun di tangannyer..cikgu bertanya,"kenapa tiada rumput yang dipilih?"
pelajar,"tadi masa saya berjalan,saya carilah rumput yang paling cantik.memang ada banyak yang cantik,,tapi cikgu cakap petik yang paling cantik,maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi..
tapi sampai di penghujung padang,saya tak jumpa pun yang paling cantik,mungkin ada diantara yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantik tapi da cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula,jadi tiadalah rumput yang saya petik.."



kwn ada mne2 jew kan tp sshkn kt nk dapat yg betul2 bole dipanggil kwn,

kwn yg bole sme2 waktu ssh kn..ermm pgajaran kat atas 2 mng bguna

tp skrg ni ssh nk cari kawan..aku teringat satu msg yg best frnz aku

sent kt aku, klu x salah r text dia bunyi gni " aku minta kpd

tuhan setangkai bunga segar,tp dia bg kaktus berduri,bla

aku minta kupu2 dia bagi aku ulat berbulu...aku sedih

dan kecewa..namun kemudian kaktus i2 bbunga

indah sekali dan ulat itu jd kupu2 yg cntik...

itulah jalan tuhan indah pada maseNye

dia x mberi apa yg kite nk tp dia bagi

ape yg kite perlu,kadang2 kita

terluka tp jauh dats segala

dia tlh atur yg tbaik tuk

kite.."mgkin pgajarn

tlalu besar tuk

difahami..

.............

.........

.....

...

..

.

ape2 pn aku arap kte seme dpt pew yg kt nk okeiii...

dpt kawan sejati yg bole dipangil kawan,kawan mse

senang n susah..tggu lah selagi ada waktu,coz tiap2

yang trjadi ada hikmah tuk kite seme..enjoy yr life..

........................okeii chou dulu.........................

No comments: