Tuesday, April 26, 2011

Cinta seblm atau selepas kawin

Smlm sekali lg topic ni aku bahaskn gn kawan aku…dia tye mne lg baik cinta sblm gn selepas…aku just nk bg pandagan jew sal bnda ni…aku x lah berpengalaman sal bnda ni coz aku mng xpernah kawin lg hahaha.

Mulekan hujah2 aku nie huhu…aku kbo lah dlm islam xbenarkan couple ni coz nti akan wujud maksiat..klu berdua nti msti mjd bertiga yg ditengahNya msti sytan…

Dulu aku pn mng tpk mng sgt2 penting kt couple sblm kawin coz kt bole knl dulu pasangan kt 2 an…tp dalam islam pn ckp ble kt nk terima pasangan hidup kita ni (kawin)…ahahaha kita terima dia skrg bkn kita terima dia dulu..maksudNya kita terima sadanya pasangan kita skrg biarpn dulu dia jahat,jahil or pe2 lah…

sebabNya tiap2 manusia diberi peluang tuk bertaubat..menyesal apa2 yg buruk pnh berlaku…tp kt paham mcm mne pn alasan or sebab yg diajar kt mgkin ssh tuk terima sesuatu itu..diharap kt diberi kekuatan untuk hadapi semua aturan hidup ini..sebab allah xberi apa yg kt minta kt DIA beri apa yg kt perlukan..DIA aturkn yg tbaik tuk kt..

cinta ni kadag2 byk sgt definition dia tp cinta ni cam angin yg yg hadirNya kt dpt rasa tp kt xdpt tgok gn mata…

p/s:hidup msti ada keutamaan dan msti letak yg pnting kt atas…

No comments: